ČESTA PITANJA

Pretražite često postavljana pitanja o Mazdinim proizvodima i uslugama kako biste pronašli odgovore, kontaktne podatke i referentne linkove za svoje upite. Kako biste pročitali odgovor na određeno pitanje sa popisa u nastavku, upotrebite ikone plusa sa desne strane:

BLUETOOTH®

Šta je Bluetooth® audio?

Bluetooth® audio vam omogućuje bežičnu reprodukciju muzike putem audiosistema vozila pomoću kompatibilnog uređaja sa funkcijom Bluetooth® koji je uparen sa sistemom.

Kako mogu da znam da li će moj uređaj funkcionisati sa sistemom?

Proverite ovde da li je vaš mobilni uređaj sa funkcijom Bluetooth® kompatibilan.

Kako mogu da uspostavljam pozive pomoću funkcije prepoznavanja glasa?

Kad se vaš upareni telefon nalazi u vozilu i uključen je, možete pozivati i odgovarati na pozive bez dodirivanja telefona. Samo pratite ove jednostavne komande, a sistem će vas voditi kroz ostale komande.

U bilo koje vreme možete da pritisnete taster „GOVORI” i nakon zvučnog signala da izgovorite:
•„NAZOVI” + ime osobe koju želite da pozovete (primer: „NAZOVI DRAGAN MARKOVIĆ”).
•„BIRAJ” + broj koji želite da birate (primer: „BIRAJ 555-1212”).
•„PONOVO BIRAJ” kako biste pozvali poslednje birani broj.

Koliko će prepoznavanje glasa biti efikasno na mom pametnom telefonu ili mobilnom uređaju?

Skistem koristi mobilnu uslugu uređaja pa će biti podjednako efikasna. Na primer, ako zbog slabog signala doživljavate smetnje na svom pametnom telefonu, doživećete smetnje i tokom prepoznavanja glasa.

Kako mogu da dobijem pomoć u vezi sa funkcijom prepoznavanja glasa?

Kako biste pristupili pomoći u vezi sa prepoznavanjem glasa:
①Pritisnite taster „GOVORI”.
②Nakon zvučnog signala recite „POMOĆ” kako biste pristupili opcijama u vašem području.

Zašto se čini da se baterija mog uređaja isprazni brže ako koristim Bluetooth®?

Performanse baterije vašeg mobilnog telefona zavise od puno faktora, uključujući funkcije i podešavanja koje koristite. Upotreba funkcije Bluetooth® u nekim uređajima može dovesti do bržeg pražnjenja baterije uređaja. Kako bi vam baterija trajala duže, isključite Bluetooth® kada god ga ne koristite.

Mogu li za upravljanje kompatibilnim, uparenim audiouređajem sa funkcijom Bluetooth® upotrebljavati tastere na multimedijskom komanderu?

Da. Nagnite ili okrenite multimedijski komander i pomerite pokazivač na željenu ikonu kako biste reprodukovali, pauzirali, ubrzali ili preskakali. Za odabir željene ikone pritisnite multimedijski komander.

Kakav kvalitet zvuka mogu da očekujem od audiofunkcije Bluetooth®?

Kvalitet zvuka se može razlikovati u zavisnosti od uređaja, mreže i muzičkih fajlova.

Ako moj uređaj ne nudi funkciju Bluetooth®, mogu li da reprodukujem muziku putem audiosistema vozila?

Da, možete da je slušate putem iPoda ili drugog kompatibilnog prenosivog uređaja za reprodukciju zvuka preko zvučnika vozila pomoću USB načina rada.

Zašto je ponekad teško čuti Bluetooth® preko zvučnika?

To može biti zbog neispravno prilagođenog podešavanja za kontrolu glasnoće na mobilnom telefonu ili audiouređaju. Za najbolje performanse pri korišćenju funkcije Bluetooth® najpre prilagodite nivo glasnoće na svom mobilnom telefonu ili audiouređaju na najviši mogući nivo pre pojavljivanja smetnji, a zatim prilagodite glasnoću na audiosistemu.

Neka vozila tokom korišćenja funkcije Bluetooth® imaju nizak nivo glasnoće. Zbog toga je potrebno glasnoću zvuka postaviti na neobično visok nivo kako bi se postigla normalna glasnoća slušanja. Kada više ne koristite funkciju Bluetooth®, ponovo smanjite glasnoću jer se audiosistem ponovno aktivira i visok nivo glasnoće će se primeniti na druge načine rada, uključujući radio ili CD.

Koliko kontakata može sačuvati moj sistem?

Sa povezanog telefona putem funkcije Bluetooth® možete sačuvati do 5000 kontakata, uključujući adrese i slike, ako je to primenjivo.

Da li moram nakon ažuriranja softvera telefona ponovo da uparim svoj mobilni telefon?

Nakon ažuriranja operativnog sistema mobilnog uređaja (poput sistema Windows, Android ili iOS), podaci o uparivanju mogu biti poništeni. Ako dođe do toga, za ponovo dodavanje pratite postupak za uparivanje. Isto tako, ako vaš Mazda serviser ažurira softver vozila, možda ćete morati ponovno da uparite svoj uređaj.

Imam problem sa ponovnim povezivanjem ili ponovnim uparivanjem svog telefona sa sistemom bez upotrebe ruku. Šta da uradim?

Izbrišite sistem bez upotrebe ruku iz izbornika funkcije Bluetooth® na svom telefonu i izbrišite svoj telefon iz menija funkcije Bluetooth® u sistemu bez upotrebe ruku. Pratite odgovarajuće postupke kako biste povezali ili uparili svoj telefon.

Kako moram da govorim kada upotrebljavam funkciju prepoznavanja glasa u sistemu bez upotrebe ruku?

Govorite normalnim glasom, ni prebrzo, ni presporo, ni preglasno. Kada izgovarate ime kontakta, govorite bez zastajkivanja. Ne pravite pauzu između imena i prezimena.

Zašto moj iPhone pauzira i zatim nastavlja nasumično da bira iz cele muzičke liste nakon završetka spiska pesama ili albuma?

Radi se o normalnom radu iPhonea na šta Bluetooth veza sa Mazdinim sistemom bez upotrebe ruku nema uticaja. Za nastavak reprodukcije morate ručno da odaberete album ili spisak pesama.

Navigacija

Koje je moje korisničko ime?

Vaše korisničko ime je naziv koji koristite za prijavu i koji ste uneli tokom postupka registracije, kada ste kreirali svoj korisnički nalog za navigaciju. Ako zaboravite svoje korisničko ime, kao korisničko ime možete da upotrebite i svoju e-mail adresu. U protivnom upotrebite našu stranicu za zaboravljeno korisničko ime ili lozinku kako biste ih obnovili.

Zaboravio/la sam svoje korisničko ime ili lozinku. Šta mogu da uradim?

Ako zaboravite svoje korisničko ime, kao korisničko ime možete da upotrebite i svoju e-mail adresu. U protivnom otvorite našu stranicu za zaboravljeno korisničko ime ili lozinku i obnovite ih.

Koliko je vremena potrebno za preuzimanje ažuriranja mape?

Vreme preuzimanja zavisi od brzine interneta. Preporučuje se da za preuzimanje sadržaja koristite širokopojasnu internetsku vezu.

Mislim da imam pravo na primanje besplatnih ažuriranja mape, ali izgleda da su mi dostupna samo plaćena ažuriranja. Zašto?

Mazda nudi besplatna ažuriranja mape 3 godine (5 godina u Evropi). Nakon 3 odnosno 5 godina ažuriranja morate da plaćate.

Šta je Mazda Update Toolbox?

Mazda Update Toolbox je besplatan kompjuterski alat za upravljanje sadržajem na SD kartici, izradu sigurnosnih kopija i preuzimanje i instalaciju mapa i ažuriranja.

Kako mogu da preuzmem Mazda Update Toolbox?

Paket za instalaciju alata Mazda Update Toolbox možete besplatno da preuzmete sa stranice za podršku.

Kako mogu da dođem do najnovije verzije alata Mazda Update Toolbox? Kako mogu da ažuriram Mazda Update Toolbox?

Čim nova verzija alata Mazda Update Toolbox postane dostupna, program će vam automatski dati uputstvo da ažurirate svoju trenutnu verziju. Ako ipak ne želite da koristite tu automatsku funkciju, možete da odaberete instalaciju najnovije verzije alata Mazda Update Toolbox sa stranice i da preuzmete program za instalaciju zajedno sa najnovijom verzijom alata Mazda Update Toolbox.

Neke datoteke nedostaju ili su oštećene u memoriji moje SD kartice/navigacionog uređaja.

Ako ste pomoću alata Mazda Update Toolbox napravili sigurnosnu kopiju, putem datoteke sigurnosne kopije sačuvane na vašem računaru možete da obnovite originalnu konfiguraciju. U protivnom se obratite svom Mazda serviseru zbog zamene SD kartice.

Kad pokušam da ažuriram Mazda Update Toolbox, pojavljuje se poruka „Greška pri preuzimanju”, a instalacija ne uspeva. Šta da uradim?

Problem može da se reši tako što ćete povezati SD karticu sa alatom Mazda Update Toolbox i tek tada opet pokušati da ažurirate.

Mazda Update Toolbox javlja sledeću grešku: „Tokom obrade zatražene radnje došlo je do greške. Pokušajte ponovo kasnije.”

Do greške dolazi zbog antivirusnog programa sa nazivom G-Data Antivirus, zbog funkcije WEB PROTECT koja radi u pozadini, čak i kada G-Data Antivirus izgleda kao da je deaktiviran. Nakon što se funkcija WEB PROTECT isključi, šifra greške više nije prikazana i preuzimanja se pokreću i završavaju bez ikakvih problema. Ako imate poteškoće sa isključivanjem funkcije, obratite se proizvođaču softvera.

Znam gde idem. Zašto mi je potreban navigacioni sistem?

GPS navigacija vam pomaže da pronađete najefikasnije rute do vašeg odredišta, štedeći vaše vreme, gorivo i novac. Mazdin navigacioni sistem vam nudi više od pukog usmeravanja od tačke A do tačke B. Pomaže vam da pronađete objekte koje tražite poput najbližeg parkirališta, hotela, benzinske pumpe ili restorana. Osim dodatnih pogodnosti u vezi sa saobraćajnim informacijama, nudi vam i alternativnu rutu u slučaju da je saobraćaj na vašoj uobičajenoj ruti zagušen. Radi vašeg unutrašnjeg mira, ako vam zatreba pomoć na putu, sistem može da zabeleži vašu tačnu lokaciju.

Koje su prednosti Mazdinog navigacionog sistema na instrument tabli?

Mazdin navigacioni sistem je osmišljen kako bi zadovoljio sigurnosne propise i automobilske specifikacije. Jedinica se povezuje sa elektronikom vozila poput senzora brzine i žiroskopa kako bi omogućila računsku navigaciju (naslepo) u slučaju gubitka GPS signala. Veličina i kvalitet displeja je optimiziran za pregled i ergonomski je postavljena na instrument tablu kako bi minimalno ometala vozača. U kombinaciji sa svim drugim multimedijskim funkcijama, navigacija na instrument tabli omogućuje doživljaj udobnije vožnje.

Zašto moram da ažuriram mape?

Ažurirana mapa vas usmerava najpreciznije i najefikasnije kako biste uštedili vreme. Putna mreža se neprestano menja, zato ažurirana mapa omogućuje pristup informacijama koje su vam potrebne kako biste sa lakoćom pronašli svoje odredište. To uključuje nove i ažurirane putne mreže, novoizgrađena područja i hiljade tačaka interesa – od benzinskih pumpi i aerodroma do restorana i hotela. Sa novom mapom možete da se opustite jer to znači da imate pristup najnovijim informacijama koje su dostupne za vaš navigacioni sistem, što vam omogućava bolje iskustvo putovanja, bez obzira na to da li putujete zbog posla ili zabave.

Ko je odgovoran za podatke na mapama?

Mazda koristi usluge dobavljača mapa HERE jer su vodeći u svetu što se tiče podataka i sadržaja kad je reč o digitalnim mapama vrhunskog kvaliteta. Više od 2000 geografskih analitičara izradilo je kartu HERE na osnovu puteva u svetu. Tako je napravljena mapa na koju se svet oslanja 100 miliona puta svaki dan.

Ko je davalac usluga mapa HERE i gde mogu da pronađem više informacija o njima?

Davalac usluga mapa HERE je dobavljač digitalnih mapa. Vodeći su u svetu što se tiče podataka i sadržaja kada je reč o mapama vrhunskog kvaliteta. Mape HERE se upotrebljavaju u većini navigacionih sistema u automobilima u Evropi i Severnoj Americi. Da biste saznali više, posetite www.here.com.

Koliko često se objavljuju nova ažuriranja mapa?

Ažurirane mape su generalno dostupne svake godine. Kako biste bili obavešteni kada za vaš navigacioni sistem bude dostupna nova mapa, registrujte se na https://mazda.welcome.naviextras.com/ ili u alatu Mazda Update Toolbox.

Mapa / navigacioni sistem koji sam kupio/la ne sadrži put za koji znam da postoji, a potpuno sam siguran/a da imam najnoviju dostupnu ažuriranu mapu. Šta mogu da uradim?

Alat za prijavu podataka o mapama je jedinstven i jednostavan način obaveštavanja Mazdinog pružaoca usluga mapa HERE o promenama na putevima kojima vozite, kao i tačkama interesa koje vas zanimaju. Na taj način milioni ljudi širom sveta pomažu u osvežavanju mapa HERE. Putem praktičnog web-interfejsa možete da označite tačnu lokaciju na mapi za koju je potrebna promena. Jednostavno posetite mapcreator.here.com, označite, kliknite i prijavite promene.

Moj navigacioni sistem ne prikazuje uvek meni dobro poznatu najkraću/najbržu rutu?

Svi znamo prečice u svom lokalnom području koje koristimo kako bismo izbegli saobraćajnu gužvu ili semafore. Navigacioni sistemi izračunavaju rute pomoću detaljnih informacija iz baze podataka mapa i uzimaju u obzir razne okolnosti, uključujući stvarnu udaljenost, prosečnu brzinu, fizičku/funkcionalnu klasifikaciju puta, ograničenja skretanja i ostalo. Ako vaš navigacioni sistem nudi mogućnost unosa preferencija u sistem, u svoju rutu možete da uključite elemente ličnih preferencija. Te preferencije mogu da uključuju autoputeve, puteve sa naplatom putarine, davanje prednosti brzini umesto udaljenosti i dopuštanje korisniku da izbegava određene puteve ili područja.

Šta je Mazda Update Toolbox?

Mazda Update Toolbox je besplatan računarski alat za upravljanje sadržajem na SD kartici, pravljenje sigurnosnih kopija i preuzimanje i instalaciju mapa i ažuriranja.

Kako mogu da preuzmem Mazda Update Toolbox?

Paket za instalaciju alata Mazda Update Toolbox možete besplatno da preuzmete sa stranice za podršku.

Kako mogu da dođem do najnovije verzije alata Mazda Update Toolbox? Kako mogu da ažuriram Mazda Update Toolbox?

Nakon što nova verzija alata Mazda Update Toolbox postane dostupna, program će vam automatski savetovati da ažurirate trenutnu verziju. Ako ipak ne želite da koristite tu automatsku funkciju, možete da odaberte instalaciju najnovije verzije alata Mazda Update Toolbox sa stranice i da preuzmete program za instalaciju zajedno sa najnovijom verzijom alata Mazda Update Toolbox.

Mogu li Mazda Update Toolbox da instaliram na sisteme Windows 7 / Windows 8(8.1) / Windows 10 / OSX?

Mazda Update Toolbox je trenutno kompatibilan sa sistemima Windows 7, Windows 8(8.1), Windows 10 i OSX 10.10 i novijim verzijama. Ako koristite platformu koja nije podržana, obratite se svom zastupniku za više informacija.

Softver za navigaciju / mapa / drugi sadržaj je izbrisan ili je oštećen na mojoj SD kartici. Kako mogu da ga obnovim?

Ako imate sigurnosnu kopiju, Mazda Update Toolbox možete da upotrebite kako biste obnovili svoju SD karticu. Ako je nemate, preporučujemo vam da se obratite zastupniku za svoje vozilo.

NISTE PRONAŠLI ODGOVOR?

Naša služba za korisnike može da vam pomogne.

Telefon: +385 1 6060 250

Mail: info@mazda.hr

Apple CarPlay®, Android Auto™, Bluetooth® i Bose su registrovani zaštitni znakovi u SAD-u i drugim državama. 

iPhone je zaštitni znak kompanije Apple Inc., registrovan u SAD-u i drugim državama. Apple CarPlay™ je zaštitni znak kompanije Apple Inc.

©2018 Google LLC, upotrebljen sa dozvolom. Google i logotip Google su registrovani zaštitni znakovi kompanije Google LLC. Android, Android Auto™ i druge oznake su zaštitni znakovi kompanije Google LLC.

Logotipi i oznaka reči Bluetooth® su u vlasništvu kompanije Bluetooth SIG, Inc.