Inovacija

ČOVEK PREMA DIZAJNU

Stavljajući pozitivne ljudske emocije na prvo mesto, Mazdini dizajnerski stručnjaci su ujedinjeni u uverenju da njihov rad treba da obogati živote vozača širom sveta.

Identitet marke je fluidan proces. To je pokretna, evoluirajuća celina koja zahteva i inovaciju i, što je posebno važno, saradnju. Mazdin sopstveni identitet je savršen primer toga – razvijao se duže od jendog veka, prilagođavajući logotipe, dizajnerske filozofije i vrednosti marke kako bi odražavao promenjive potrebe i želje svake nove generacije. Neizbežno je da se identitet marke menja i razvija u svakoj korporaciji, velikoj ili maloj, i u tom smislu to nije nešto što se odnosi samo na Mazdu. Ipak, postoji jedna ključna razlika, aspekt koji japanski proizvođači smatraju važnijim od svih drugih: ljudski dodir.

To je zato što su Mazdina vozila dizajnirana kako bi uzdigla i telo i duh. Izrađuju ih ljudi, za ljude i pomno su osmišljena kako bi stvorila emocionalnu povezanost, a ne samo da vas dovezu do odredišta (iako to takođe čine izvanredno). U Mazdinom sedištu u Hirošimi brojni dizajneri različitih porekla i talenata rame uz rame rade na tome da unesu ljudsku emociju u svako vozilo i na svaku dodirnu tačku sa kupcima širom sveta.

02_media_promo_drawn_to_design

»Udružujemo snage i dajemo najbolje od sebe.«

 

TAKAYA KAWASUMI

Takaya Kawasumi, viši kreativni stručnjak u Mazdinu odeljenju za dizajn, deo je tima odgovornog za vođenje digitalnih inicijativa kompanije. Kawasumi se fokusira na izradu vizualizacija – trodimenzionalnih digitalnih prikaza Mazdinih vozila budućnosti, od kojih mnoga započinju svoj život kao ručno izrađeni modeli od gline. Svoju karijeru u Mazdi je započeo kao modelar gline, a uprkos prelasku u digitalni svet, i dalje je strastven prema ovom humanističkom pristupu dizajnu.

04_media_promo_drawn_to_design

»Mazda je bila jedna od prvih automobilskih kompanija koja je počela da digitalizuje deo svog razvojnog procesa,« objašnjava. »Neki kažu da su modeliranje gline i skiciranje izražajniji i emocionalniji koncepti, ali isto važi i za digitalno modeliranje… Cenimo duh ručne izrade, ali nastavićemo da koristimo digitalnu tehnologiju kako bismo proširili svoju kreativnost i sarađivali sa dizajnerima i modelarima gline. Udružujemo snage i dajemo najbolje od sebe kako bismo ostvarili zajedničku viziju.«

Jedna od ključnih prednosti koje digitalna tehnologija nudi u odnosu na tradicionalne metode jeste preciznost kojom dizajneri mogu da usavršavaju dizajn automobila u virtuelnom okruženju. To uključuje prilagođavanje strogo definisanim sigurnosnim propisima ili usklađivanje sa zakonima specifičnim za pojedina tržišta, poput onih u Evropi ili Americi, i to sve pre nego što proizvodnja uopšte započne.

05_media_promo_drawn_to_design

»Mogućnost stvaranja dizajna uz istovremeno uvažavanje lokalnih propisa je velika prednost koju nam omogućuje digitalna tehnologija. Budući da možemo digitalno da oživimo automobil, to znači da možemo da ga smestimo u situaciju poput ulice u Evropi ili autoputa u Americi i unapred da vidimo kako će stvarni automobil da izgleda u stvarnom svetu,« objašnjava Kawasumi. »To nam omogućuje dodatno usavršavanje dizajna.«

06_media_promo_drawn_to_design

Kawasumi ističe da prednosti digitalne tehnologije nadilaze sam proces razvoja vozila, posebno kad je reč o poboljšanju korisničkog iskustva. »Poput sveobuhvatnog digitalnog sveta koji smo stvorili za koncept Mazde Iconic SP na japanskom sajmu mobilnosti, digitalna tehnologija može kupcima da ponudi potpuno nove doživljaje, a koji su istovremeno emocionalni i fenomenalni,« smeje se. »To je vrlo uzbudljivo.«

Kreativni rad Kawasumija i njegovog šireg tima često uključuje intenzivnu saradnju sa Odeljenjem za upravljanje stilom marke, gde talentovani tim nadgleda upravljanje markom i stil marke Mazda. Dok mnoge kompanije ovakve poslove poveravaju spoljnim agencijama, Mazda se izdvaja po tome što sve to obavlja interno u Hirošimi – a timovi koji rade u ovoj oblasti moraju biti što sinhronizovaniji. Rezultati govore sami za sebe.

»Preciznost i toplinu stavljamo na prvo mesto.«

 

TAKAHIRO MATSUI

»Mislim da smo prilično jedinstveni jer smo deo odeljenja za dizajn,« kaže Takahiro Matsui, viši kreativni stručnjak u Mazdinom odeljenju za upravljanje stilom marke, koji priznaje da je ovo redak slučaj u automobilskoj industriji. »Ovde se svi Mazdini dizajni automobila stvaraju od temelja – ali naš zadatak je da planiramo i izvršimo sve, od vizuelnih materijala do grafičkog i prostornog dizajna.«

Matsui i njegov tim su specijalisti u stvaranju sveta marke oko Mazdinog proizvoda, radeći na svemu, od prostornog dizajna do zamršene grafike. »Mazdina osnovna dizajnerska filozofija je oživeti svako vozilo koje stvaramo i svi automobili su pomno izrađeni rukama naših Takumi dizajnera i inženjera, tako da će imati srce i dušu poput nas,« nastavlja Matsui.

»Iste te vrednosti prožimaju naše odeljenje; preciznost i toplinu koje osetite dodirujući predmet stvoren ljudskim rukama stavljamo na prvo mesto.« Tim, osnovan 2016. godine, ima širok opseg odgovornosti, pokrivajući brojne dodirne tačke koje kupci vide, poput fotografija i filmova o proizvodu.

10_media_promo_drawn_to_design

U Mazdinom sedištu u Hirošimi, u odeljenju za upravljanje stilom marke rade stručnjaci za stvaranje vrednosti marke oko svakog Mazdinog proizvoda.


Mazdine vrednosti marke su emocionalne, a ne fizičke i osmišljene su da podstaknu na povezivanje sa osećanjima ljudi. Taj zadatak je lakše izreći nego sprovesti u delo jer ne postoji formula ili redak kod koji garantuje da će poruka marke sigurno poslati pravu poruku. Ključ uspeha, objašnjava Matsui, leži u pažljivom usavršavanju elemenata dizajna i podsticanju saradnje. »Mnogo vremena provodimo pretvarajući vrednosti marke u reči i proučavajući kako da ih izrazimo u svojim kreacijama,« kaže Matsui. »Kad dizajniram, uvek imam na umu kakve će emocije gledaoci ili oni koji dožive moju kreaciju osetiti.«

Uprkos velikoj odgovornosti koja leži na njegovim plećima kao jednog od Mazdinih stručnjaka za upravljanje stilom marke, Matsui smatra da je pred njima još uvek dug put. »Na kraju, želimo da se svima sviđa ne samo dizajn, već i Mazdin pogled na svet u celini,« govori. »Zahvaljujući društvenim mrežama, možemo da vidimo šta naši kupci žele od nas i, naravno, ozbiljno shvatamo njihove povratne informacije,« kaže Matsui. »Istovremeno, trudimo se da prevaziđemo ta očekivanja i stvorimo inspirišući svet marke u kojem svi žele da učestvuju.«

PODELITE OVU PRIČU

 

fb 1   linkedin 1   x

BUDITE INFORMISANI UZ MAZ­DU


Pridružite se Mazdinoj zajednici i budite u toku sa svim najsvežijim novostima. Od novih modela i lokalnih događaja do nadahnjujućih priča koje vam daju jedinstven uvid u našu robnu marku, bićete među prvima koji će čuti najuzbudljivije novosti.

 

UTKANA INSPIRACIJA

Otkrijte šta je to što Mazdu čini jedinstvenom, ekspresivnom, individualnom robnom markom. Pripremili smo najinspirativniji sadržaj o tome šta se događa u našim automobilima, kao i o tome gde vas mogu odvesti. Spremni za ukrcavanje?

PROJEKTOVANJE UŽITKA U VOŽNJI

Svaka Mazda mora da prođe seriju strogih testova pre predstavljanja javnosti i to se dešava upravo na testnoj stazi sedišta u Hirošimi, gde Mazdini inženjeri smišljaju kako postići nezaboravnu vožnju.

Saznajte više
Japan na Rajni

Dizeldorf u zapadnoj Nemačkoj je dom jedne od najvećih japanskih zajednica u Evropi. Tokom vožnje novom Mazdom CX-80 u seriji Priče o Mazdi otkrivamo čaroliju četvrti »Mali Tokio«.

Saznajte više
Jezik lepote

Mazdin evropski direktor odeljenja za dizajn, Jo Stenuit, stigao je u Veneciju kako bi otkrio pravi odnos između umetnosti i automobilskog dizajna

Saznajte više
MAZDIN PRISTUP SIGURNOSTI SA ČOVEKOM U SREDIŠTU

Posvećenost automobilskoj budućnosti bez nezgoda dovodi do nove ere samopouzdanja za vozače Mazde.

Saznajte više
Retki i kolekcionarski modeli

Kroz Mazdinu poznatu istoriju prošlo je bezbroj jedinstvenih modela koji u svojoj srži nude zabavnu vožnju. Ovde se u pričama o Mazdi slavi nekoliko posebnih modela – kao i one koji ih voze i danas.

Saznajte više
35 GODINA MAZDE MX-5

Mazda MX-5 dizajnirana je – a to važi i dalje nakon 35 godina – kako bi bila zabavan i uverljiv sportski automobil sa pregršt karakteristika koji se slavi širom sveta.

Saznajte više
PUT DO HAKONEA

U begu od gradske vreve Tokija Priče o Mazdi vas vode u svestranoj Mazdi CX-5 u jedno od najpopularnijih mesta za vožnju.

Saznajte više
PUT DO UMEĆA IZRADE

Maroko je čarobno mesto na kojem se susreću nomadske berberske tradicije i uticaji iz celog sveta – to je kultura koja ceni majstorsko umeće, i staro i novo. Mazdom CX-60 putujemo niz krivudave pustinjske puteve i prolazeći kroz neverovatan krajolik stižemo u kulturni epicentar: Marakeš.

Saznajte više
Majstorski umetnici Amalfijske obale

Istorija majstorskih zanata na italijanskoj Amalfijskoj obali vrlo je bogata i uključuje zajednicu zanatlija koje odlikuje posvećenost, istrajnost i izazivački duh.

Saznajte više
Ljudska harmonija u pokretu

Mazdina filozofija inženjeringa ActivSync na prvo mesto stavlja vašu dobrobit.

SAZNAJTE VIŠE