Svako vozilo ima svoj prirodni vek trajanja, ali za nekoliko retkih modela, emocionalna veza koja je stvorena sa vozačima može ih pretvoriti iz korisnog alata u večni simbol i tako održati u životu gotovo zauvek, uz par okretaja ključa i odvijača u garažama širom sveta.
Mazda veruje da svaki automobil mora da pruža uzbudljiv doživljaj, i emocionalno i fizički. Međutim, uz ove primerke motornih rariteta važi skoro obrnuto. Jer u takvim kolekcionarskim vozilima možemo da uživamo samo putem strastvenih ljudskih poduhvata – emocionalnih i fizičkih. Tu se ne radi o muzejskim primercima osuđenim na kontrolu klime i statičke poglede. To su čiste Mazde, namenjene otvorenom putu kojim se vozi i danas, na tačno isti način za koji su dizajnirane kada su pre više decenija izašle iz fabrika – zbog čiste zabave. Dobro došli u užitak u vožnji.
MAZDA REPU BRIANA SKOTCHDOPOLEA
Mazdin pick-up model sa rotacionim motorom, često skraćeno nazivan »REPU«, prodavao se u Severnoj Americi između 1974. i 1977. i smatrao se jednim od Mazdinih najupečatljivijih vozila. »REPU meni predstavlja vreme kad je Mazda bila ponosna na rotacioni motor«, govori Brian Skotchdopole, koji vozi (i nekad se trkao) REPU iz ‘74. kroz Albuquerque u Novom Meksiku. »Vrlo sam povezan sa tim vozilom jer je to bila moja prva Mazda sa rotacionim motorom. Modeli starog kova su jednostavno posebniji. Sad imam i druge modele, RX-2s, RX-3s i RX-4s«, rekao je. »Da nikad nisam imao REPU, verovatno nikad ne bi shvatio posebnost svih tih vozila.«
31-godišnji Skotchdopole, koji svakodnevno vozi Mazdu RX-8, u svom sad 50-godišnjem REPU-u dovezao se u Denver u Koloradu. »Teško ih je pronaći«, objašnjava. »Ovaj je pripadao vlasniku radionice za rotacione motore. Pokazao mi je slike tog pick-upa sa trkačke staze u Bandimere Speedwayu, još iz vremena pre nego što sam se rodio.«